Reklama
Reklama

Pij przed snem, a rano obudzisz się lżejszy. Wystarczy jedna szklanka

Ciepłe mleko przed snem działa rozgrzewająco i relaksująco. Jednocześnie zapewnia uczucie sytości, a dodatkowo nie obciąża układu pokarmowego, więc pomaga spokojnie zasnąć. Interesującym dodatkiem do niego będzie zaś gałka muszkatołowa, dzięki której możemy przyspieszyć spalanie kalorii nawet w czasie snu. Podpowiadamy, jak przygotować napój.

Gałka muszkatołowa to przyprawa korzenna, uzyskiwana z suszonych nasion muszkatołowca korzennego. Jest idealnym dodatkiem między innymi do potraw mięsnych, ryb, kompotów, ale też wielu warzyw czy wypieków. Kryją się w niej liczne właściwości zdrowotne. Okazuje się, że dodanie jej do mleka przed snem pomoże przyspieszyć trawienie. Jak przygotować napój? 

Mleko i gałka muszkatołowa. Idealne połączenie na chłodne dni i wieczory

Doskonałym dodatkiem do kubka ciepłego mleka, wypijanego na wieczór, może być gałka muszkatołowa. Przygotowanie takiego pysznego, zimowego napoju nie jest wcale trudne i zajmie dosłownie kilka minut.

Szklankę mleka wlewamy do rondelka i wsypujemy do niego szczyptę gałki muszkatołowej. Przyprawę trzeba dokładnie wymieszać z mlekiem, a następnie zagotować. Napój warto wypijać przed snem, po uprzednim, lekkim przestudzeniu. Nie róbmy tego jednak codziennie — najlepiej wypijać mleko z gałką muszkatołową co drugi wieczór. 

Czytaj też: Twój brzuch może być płaski. Wystarczy, że zrezygnujesz z tych produktów 

Jak działa mleko z gałką muszkatołową? Właściwości i wpływ na organizm

Gałka muszkatołowa to skarbnica składników odżywczych. Znajdziemy w niej między innymi białko, błonnik, kwas foliowy, witaminę A, witaminę C, niacynę, tiaminę, żelazo, wapń, fosfor, potas i magnez. Warto wiedzieć, że bardzo korzystnie wpływa na układ pokarmowy. Przede wszystkim wspomaga trawienie, przyspiesza produkcję soku żołądkowego, a także działa przeciwzapalnie i wiatropędnie.

Gałka muszkatołowa ułatwia pozbywanie się z organizmu toksyn, a także wspomaga metabolizm. Pomaga również łagodzić stres. Nie należy przesadzać z ilością spożywanej przyprawy - maksymalna dawka dobowa to 5 g. Warto jednak dodawać jej szczyptę do mleka, by ułatwiła zaśnięcie i pomogła pozbyć się zbędnych kilogramów.

Zobacz też:

Dodawaj do jogurtu zamiast musli czy płatków owsianych. Waga szybko przestanie być problemem

Przepis na gotowany sernik zdradziła mi babcia. Od tamtej pory nie robię innego

Dodaj dwa składniki do ciasta na naleśniki, a zmienią kolor i smak. Idealne na śniadanie dla dzieci

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowe żywienie | przepisy