Reklama
Reklama

Zadanie z podstawówki, a wiele osób popełnia błąd. Podasz poprawny wynik?

To działanie na pierwszy rzut oka wydaje się proste. Uczniowie ze szkoły podstawowej nie mają problemu z rozwiązaniem go w prawidłowy sposób. Mimo to ten prosty przykład potrafi podzielić dorosłych, którzy otrzymują różne wyniki. Jest to skutkiem tego, że zapominają o pewnej ważnej zasadzie matematycznej. Sprawdź, jak rozwiązać to działanie.

Wiele osób przy tym działaniu popełnia typowy błąd, często wynikający z pośpiechu lub zapomnienia o pewnej ważnej zasadzie matematycznej. Sprawdź, czy potrafisz podać poprawny wynik bez chwili zastanowienia i dowiedz się, o czym warto pamiętać, rozwiązując taki przykład

Dlaczego warto rozwiązywać działania matematyczne? O tym pamiętaj, by otrzymać dobry wynik

Sięganie po różnego rodzaju działania i zagadki matematyczne, to świetny sposób na utrzymanie umysłu w dobrej kondycji. Matematyka wpływa na jego rozwój, ponieważ zmusza nas do logicznego myślenia, analizowania informacji i dostrzegania zależności tam, gdzie na pierwszy rzut oka ich nie widać.

Regularne ćwiczenie zadań, nawet na tak pozornie prostych działaniach, wzmacnia zdolność koncentracji oraz ćwiczy pamięć. Dzięki temu na co dzień nie tylko jesteśmy bardziej skupieni i szybciej analizujemy dane sytuacje, ale i sprawniej porządkujemy przedstawiane nam dane.

Chcąc jednak szybko i poprawnie rozwiązywać działania, takie jak powyższe, musimy przede wszystkim przypomnieć sobie kolejność wykonywania działań. W momencie, gdy zasada najpierw nawiasy, pierwiastkowanie, potęgowanie, a później mnożenie i dzielenie, a na końcu dodawanie i odejmowanie, staje się czymś intuicyjnym, umysł zaczyna wykonywać te operacje automatycznie. Warto więc pamiętać o tej ważnej regule, aby uniknąć popularnych pomyłek, nawet gdy rozwiązujemy dane działanie w pośpiechu.

Czytaj również: Wystarczy 10 sekund, żeby podać wynik. Wiele osób popełnia jednak błąd

Jak prawidłowo rozwiązać to działanie? Wystarczy kilka prostych kroków

Chcąc rozwiązać działanie 50 − 3 x (10 − (18:3)), musimy przede wszystkim pamiętać o wspomnianej już zasadzie kolejności wykonywania działań, która nakazuje nam zaczynać od wyrażeń znajdujących się w nawiasach.

Wobec tego w pierwszym kroku zajmujemy się najbardziej wewnętrznym nawiasem, w którym znajduje się dzielenie 18:3. Obliczamy je i otrzymujemy wynik 6, co pozwala nam uprościć całe działanie do postaci 50 − 3 x (10 − 6).

Następnie przechodzimy do kolejnego nawiasu, gdzie występuje odejmowanie 10-6, które daje wynik 4. Po podstawieniu otrzymujemy już prostszy zapis 50 −3 x 4. Teraz, wykonujemy mnożenie, ponieważ ma ono pierwszeństwo przed odejmowaniem. Obliczamy więc 3x4 i otrzymujemy 12. W ostatnim etapie wykonujemy działanie 50-12, którego wynik to 38.

Zobacz też:

Szkolne zadanie przyprawia o zawrót głowy. 6 na 10 osób nie potrafi go rozwiązać

Z pozoru proste, a niejednego rozłoży na łopatki. Podejmiesz się tego wyzwania?

Zagadka na spostrzegawczość. Który Mikołaj jest inny od reszty?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: matematyka