Reklama
Reklama

Bankomat nie wypłacił ci pieniędzy, a pobrał je z konta? Oto co powinieneś zrobić

Korzystanie z bankomatu jest dla niektórych stresujące. Konieczność podejścia i wypłacenia pieniędzy, wpisania strzeżonego PIN-u wiąże się z nerwami. Stres wzrasta wyjątkowo, kiedy po wydaniu komendy bankomat nie wypłaci pieniędzy. Co wtedy robić?

To, że bankomat nie wyda pieniędzy po kliknięciu właściwej komendy, często jest wyzwalaczem potężnego stresu. Dodatkowe zmartwienia przysparzają sytuacje, kiedy gotówka nie jest wypłacana przez urządzenie, ale znika z konta. Klient banku może być wtedy w kropce. Co robić?

Bankomaty nie wydają pieniędzy z różnych powodów. Nieraz przyczyna jest prozaiczna. Po prostu nie ma ich na saldzie użytkownika. Jednak zdecydowana większość klientów banków dobrze, ile ma na koncie i ile chce wypłacić. Dlatego z reguły wina leży po stronie bankomatu.

Informacje, które przydadzą się do odzyskania pieniędzy

Pieniądze, które zniknęły z konta, ale nie trafiły do ręki wypłacającego, można odzyskać. To dobra wiadomość dla tych, którzy znaleźli się właśnie w takiej sytuacji. Żeby odebrać swoją należność z powrotem, potrzebne jest dysponowanie pewnymi informacjami.

Niezbędnymi danymi do odzyskania pieniędzy zaliczają się: numer ewidencyjny bankomatu (najczęściej jest wygrawerowany na metalowej, dobrze widocznej tabliczce, która znajduje się z przodu lub z boku maszyny), a także godzina, w której doszło do niepożądanego zdarzenia. Trzeba też dysponować numerem infolinii banku albo operatora bankomatu. 

W jaki sposób można odzyskać pieniądze?

Kolejny etap to rozmowa telefoniczna z konsultantem. Trzeba go poinformować o godzinie zdarzenia, a także przekazać mu dane na temat numeru bankomatu, a także jego adresu. Pracownik może również zapytać, jaką kwotę użytkownik chciał wypłacić.

Najłatwiej jest odzyskać pieniądze z bankomatu, który należy do banku klienta. Wtedy wystarczy zadzwonić do konsultanta, przedstawić się, podać adres bankomatu, a także opisać całą sytuację. 

Co dzieje się po zgłoszeniu zdarzenia?

Jest kilka opcji rozwiązania tej nieprzyjemnej sytuacji. Jeśli dysponujemy wystarczającymi dowodami i dokładnie przedstawimy sytuację, to konsultant banku może natychmiast zlecić oddanie pieniędzy. 

Niestety możliwe jest także dłuższe oczekiwanie. Taka sytuacja z pewnością zostanie odpowiednio uzasadniona. Prawdopodobnie pracownik banku albo firmy obsługującej bankomaty będzie chciał zweryfikować, czy pieniądze nie utknęły w podajniku.

Zobacz też:

​O tyle wzrosną rachunki za prąd. Ogromna zmiana dotknie 16 milionów Polaków

​Większość Polaków ma je codziennie na talerzu. Niedługo znacznie zdrożeją

​Kup takie znicze, a sporo zaoszczędzisz. Dłużej postoją na grobach

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pieniądze